.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی
دولت سیزدهم باید ثابت کند به طبقه کارگر هم چشم دارد؛ طبقه‌ای که وفادارترین قشر به نظام سیاسی محسوب شده و توجه به آنان مصادف است....

 

شمال نیوز: یوسف مشفق/ مسئله دستمزد کارگران برای سال جدید و تعیین رقمی که کرامت جامعه عظیم کارگری را به یغما نبرد،  یکی از آزمونهای مهم برای دولت و رئیس‌جمهوری است که تصویر برساخته از آنان با مردم‌گرایی و حمایت از ضعفا گره خورده است . هر چند که پیش از بزنگاه کنونی هم نقدهای بسیاری به برخی سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های دولت سیزدهم وجود داشت اما حالا دیگر هیچ بهانه‌‌ای پذیرفته نیست و مسئله تعیین دستمزد کارگران برای سال 1403 و نوع مواجهه دولت با آن، فصل‌الخطاب خواهد بود. حمایت دولت از جامعه کارگری یا بالعکس رویکرد اصلی آن را مشخص خواهد کرد.

 

قشر کارگر مطالبه‌ای جز برخورداری از حداقل‌ها برای داشتن یک زندگی شرافتمندانه نداشته اما دست‌اندازهای بسیاری را پیش‌روی خود می‌بیند و ظاهرا اجماع همه‌جانبه‌ای در مقابل رسیدن به حقوق انسانی آنان وجود دارد و به همین دلیل نیازمند پشتیبانی نهاد قدرتمندی چون دولت است.

 

کارگر خواهان این است که در طوفان تورمی مهیبی که چند سالی است گریبانگیر جامعه شده و قدرت خریدش دائماً در حال تنزل است، بتواند قوت روزمره خود و خانواده‌اش را تهیه کند و حتی به حداقل‌ها هم راضی است اما متاسفانه  گاهی خواسته‌های به‌حق کارگران با توجیهاتی عجیب نادیده گرفته می‌شود. در این سال‌ها کم نشنیده‌ایم که افزایش دستمزد کارگران را با بهانه هایی چون افزایش نقدینگی و پدیدآمدن تورم تئوریزه کرده و متاسفانه دولت‌های مختلف با هر نگاه سیاسی هم به این توجیه‌تراشی‌ها ایمان آورده‌ و دستمزدها فاصله بسیار زیادی با آنچه که نیازمند گذران زندگی است، داشته اما حالا که مدت مدیدی است بی‌اعتباری این توجیهات نمایان شده و سرکوب مزدی با کاهش تورم همراه نشده، دیگر بی‌عملی دولت پذیرفته نیست.

 

اگر در برهه کنونی دولت با ایده پایین‌نگه داشتن دستمزدها همراه شده و تلاشی برای ارتقای وضعیت معیشتی مزدبگیران نکند، مشخص خواهد شد که هیچ تفاوتی با دولت‌های قبل از خود ندارد. دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور باید ثابت کنند که قطب‌نمایشان به کدام سمت است. 

 

دولت سیزدهم باید ثابت کند به طبقه کارگر  هم چشم دارد؛ طبقه‌ای که وفادارترین قشر به نظام سیاسی محسوب شده و توجه به آنان مصادف است با مستحکم‌شدن پایه‌های قدرت و افزایش اعتماد عمومی. دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور در اندک فاصله باقی‌مانده آزمونی بزرگ و بسیار مهم را در پیش دارند و نوع مواجهه آنان با مسئله دستمزد، بسیاری از مسائل را عیان کرده و اتمام حجتی بزرگ با خیل عظیم کارگران محسوب می‌شود. باشد که در این بزنگاه مهم، مهر قبولی پای کارنامه دولت ثبت شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.5 seconds.